tisdag 10 maj 2011

Utställningen i Jädersgården, Eskilstuna

Så här gick det:

SCh Ivrigs Gerd 88p CK
Niffers Anakin 87p
Ivrigs Molle (skinny jr) 88p
Ivrigs Rebecka 88p Cert
Imargos Loretto BiS pet 2
Ivrigs MiniMorris BiS pet 3

Rebecka, Molle och MiniMorris bor ju hos en annan familj, men jag hade fixat dem innan och var fram tills i söndag ägare till alla. Pojken i familjen ville så gärna köpa Rebecka (han har haft henne sedan hon var bäbis), och trots att jag verkligen gillar hennes extriör så har hon på tok för ljus underfärg, så jag har inte varit helt säker på att jag ville använda henne i avel. Hur det blir med de två småkillarna får vi se, men jag hoppas de får stanna hos familjen där de är födda (jag tror inte de kan släppa dem). Hursomhelst så var det en mysig och trevlig utställning! Och så gick det bra för Essingeborna Ivrigs Henna och Ivrigs Greta också! Förutom höga poäng och cert och silver så glänste de både i gurkätning och rejs!

Inga kommentarer: