fredag 13 maj 2011

More to come

För ett och ett halvt år sedan köpte jag in en supersnygg hane, Copyright, som ursprungligen kommer från Danmark. Sedan dess har han utan framgång fått para olika honor tills för ett halvår sedan då Cao levde rövare i honflocksburen och jag föste ihop henne med Copy. Frid och fröjd, förutom att Cao har brunstat med jämna mellanrum och då har det ju varit lite livat. Jag väger marsvinen minst varannan vecka och har noterat att Cao har gått upp lite, men sist när jag städade burarna och jag lyfte henne så var det ju bara ett faktum att "här har vi en dräktig hona". Hon går upp lite varje dag och det är ingen tvekan om att hon är dräktig! Kul! Nu håller jag alla tummar jag har för att bäbisarna ska bli ett mellanting av två ytterligheter. Copy har extremt brett huvud och Cao är snipig. Båda har annars jättebra öron och ögon. Cao har dålig underfärg och Copy bra. Båda är lite mörka för min smak, men... Även om det inte blir någon avkomma för utställning så är det definitivt avelspotential på pappret. Kanske är jag lite väl negativ nu... klart det blir utställningsgrisar om allt går bra!

Inga kommentarer: