torsdag 14 maj 2009

Halvlek

Halva imaverolbehandlingen är nu avklarad och tro det eller ej, men ringormsutslagen börjar läka. Lilla Katherine som var först ut med symptom har börjat få tillbaka pälsen på nosen. (Hon har även blivit tingad!) Skönt att folk törs köpa marsvin av mig trots detta, men meningen är ju att skiten ska vara borta snart. SMF rekomenderar att man håller sig borta från utställning fyra veckor efter att behandling och sanering är slutförd, och det anammar jag även för leverans till köpare. Jag vill vara så säker som det bara går att jag inte för detta vidare. Därför blir det inget SM, trots att vi klarar fyraveckorsrekomendationen. Det skulle inte kännas bra att åka med så pass "nyfriska" djur. Att sedan hela reskassan åkt rakt ner i ringormsgapet är ju också ett faktum (trots att jag kommit förhållandevis billigt undan då jag valt bort veterinärbesök och provtagning), och jag har ingen lust att anmäla djur och sedan märka att ringormen kommit tillbaka (vilken mardröm!) och på så sätt kasta pengarna i sjön.

Nästa inlägg får handla om något annat! Det blir rätt tjatigt med all ringorm!

2 kommentarer:

Emma sa...

Fortsätt skriva om vad ni gör för att bekämpa ringormen! Tycker det är mycket intressant och suger åt mig all info du ger mig, det är bra för folk att läsa om!! Spec för dom som aldrig råkat ut för några "större" sjukdomar..

Tänker på er och att lånet av Atlas blir vid ett senare tillfälle ;)

Helena sa...

Kämpa på! Jag tänker på dig!
Tråkigt att du inte kan vara med på utställningarna. Jag saknade dig i Sorunda. Jag håller med Karin om att det är modigt av dig att inte mörka. Och att du skriver om det är ett bra sätt att sprida kunskapen.