onsdag 29 april 2009

Shopping

Idag har jag inhandlat virkon (på granngården) och en svampsalva (på apoteket) som ett första steg i kampen mot den förmodade ringormen, och så fort jag jobbat färdigt ska jag sätta igång. Jag har avbokat de gäster som skulle ha dykt upp här imorgon för valborgsfirande. Det kommer förmodligen vara rätt rörigt här då och jag har inte tid att förbereda något kalas nu. Tror inte heller att någon är så sugen på att mingla med de eventuella svampsporerna som kanske dansar runt här (det kliar på hela min kropp!).

Passade även på att köpa spån på granngården eftersom det fanns (!) och fästinghalsband till hundarna när jag var på apoteket, så idag har kontokortet fått jobba minsann.

Håll gärna en tumme för att det fortfarande bara är fyra grisar med utslag!

1 kommentar:

Helena sa...

Åh, så tråkigt, Ingrid! Hoppas du får bukt med eländet snabbt. Och att du kan njuta lite av Valborg iallafall.