fredag 16 mars 2012

Utställningen i Hållnäs

Det gick så bra så. Gerd blev Bir med cert, Gullan fick cert och Yamayca och Anakin fick CK. Min uppfödargrupp bestående av Gullan och Yamayca kom trea, så vi behövde inte åka hem rosettlösa ;) Det var en jättebra lokal vi var i, och i och med att det var många strykningar (influensa...) så blev det en lagom lång dag. Jättetrevligt alltihopa! Det enda som var minus var att det var mycket längre dit än vad jag väntat mig, och att jag fick både yrsel (tror jag har något knas med synen) och grym ischiasvärk av bilkörningen, men vi såg väldigt många orrar på ditvägen, och det var ju kul, även om jag inte kunde titta så noga eftersom jag körde.

Med hem följde Strawberis Onyx, en liten petkillebäbis som jag köpt av Linnea. Agouti! Bilden blev kass, men man ser ju tydligt att han har en aura som strålar. Han bor med Anakin och det går jättebra.
Strawberis Onyx


Fick även med mig två avelshanar på lån från Emma & Rosa. Mycket fina, och den ena har redan gjort sitt, men mer om det i ett kommande inlägg.

Inga kommentarer: