lördag 3 mars 2012

Helt klart dräktig, Norrorts styrelse och Karin.

Knappt tre veckor kvar till dagen för beräknad födsel har Cao gått upp ganska exakt 300 gram och hon är stor som ett hus. Hennes förra och första kull kom ut med massa vitt i crestarna, så jag sålde alla, men nu blir det selfar så jag tror att det kan bli bra. Cao har otroligt fina ögon, och jag hoppas att de kan slå igenom då Anakin, enligt mig, inte har det, trots att han fått genomgående nior på utställning (jag tycker inte att de är fula på något vis, men de är inte så där stora och klotrunda som man strävar efter). Just nu känns magen ganska ojämn, så jag gissar på tre eller fem ungar. Fast hur funkar det där egentligen? Jag har bara tagit förgivet att fostren fyller på i vartannat livmoderhorn. Kan det ligga två ungar på ena sidan och inget i det andra?

För övrigt kan jag berätta att jag blivit invald i Norrorts styrelse och kommer att vara representant på stämman i Örebro i april. Känns himla kul att få arbeta med så trevliga och engagerade människor! Extra kul tycker jag att det är att vår nya ordförande är Marita!

Nu när jag skriver det här så saknar jag Karin F extra mycket, för jag vet att hon hade skrivit en kommentar på det här inlägget. Så himla sorgligt och onödigt att hon var tvungen att dö! Hon var en otroligt varm och omtänksam medmänniska. Miss U.

1 kommentar:

Ida sa...

Intressant fråga med livmodern. Jag har aldrig funderat på det och en snabb googling gav inga direkta svar, dock en rätt cool tecking: http://placentation.ucsd.edu/guineabg/GUINEA01.JPG

Men rent spontant så tycker jag att det verkar troligare att de placerar sig slumpmässigt i de båda hornen än att de sas "fyller på jämnt". Det första är lättare att förklara fysiologiskt. Vore dock kul att veta hur det verkligen är.

Jag tänker också mycket på Karin i alla möjliga situationer. Saker hon skulle ha kommenterat eller haft något klokt att säga om, ifall hon fått leva och varit frisk...