lördag 1 maj 2010

Utställning den första maj

Jätteskönt med en utställning nära! Örsundsbro ligger ju på min "gata", dvs väg 55. Kenny och Enso hade gått lös på varandra så de fick inte följa med. En hade en rispa på baken och den andra en kal fläck. Det blev således bara lakelanden Imargos Loretto som fick hänga med. Och det var ju tur, för han slog till och blev BIS pet 1. Helt ofattbart för mig som inte brukar ställa i pet, och de gånger jag gjort det har jag lyckats orsaka blodvite på det stackars djuret precis innan bedömning (förutom när Yohannes blev BIS 8 en gång). Nu tror jag inte att Loretto är till salu längre... vi blev liksom kompisar idag. Inte för att han vann, utan för att han var så himla go hela dagen. Jag har inte sett honom som en mysgris förut, men lite kvalitetstid ändrade på den saken. Nu får han garanterat följa med till Örebro som är nästa utställning (vi ska bo hos min syster Astrid, tjoho!). I morgon ska jag ta mig en funderare på vilka goldens som ska med.

Jag var domarsekreterare under dagen också, och mest var det långhår som bedömdes av "min" dommare. Himla lärorikt för mig som inte är det minsta insatt i långhår! Nu fattar jag lite bättre ;)

Vad trött man blir efter en utställningsdag! Ändå är det som att man får en massa energi av alla människor och djur. Nu ska jag använda mina sista krafter för i dag till att gå ut och pinka med våra tre vovvar.

Inga kommentarer: