onsdag 25 november 2009

Gerds och Yohannes kull

Cr hona 82 gr, cr hane (med vitt) 77 g, cr hona 99 g och self hona 79 g. Alla pe golden.
Oj vad länge jag väntad på den här kullen efter mina två älsklingar Gerd och Yohannes! Så himla skönt att det gick bra! Igår när jag var inne hos grannen kände jag hela tiden att jag ville hem till marsvinen, och mycket riktigt, där fanns fyra nya små gyllenbollar. Det känns extra bra att ha rutinerade Clementin i samma bur ifall det skulle hända något med Gerd. Inte för att jag tror att det ska göra det, men ändå.
Jag ska erkänna att det inte har varit helt lätt att se kön på dem, och på en har jag ändrat mig sedan igår, men det ser ut som att det är tre honor och en hane. Saken är väl den att en sådan könsfördelning är lite för bra för att vara sann (tyvärr är det ju så...) och jag vågar liksom inte slå klackarna i taket i första taget.
Nu ska det kluras ut namn på Q.

5 kommentarer:

Sofie sa...

Jättefina!
Honorna kan ju heta "Queen någonting" och killen "Queen brother" (som "queen mother", tänkte jag).

Karin F sa...

Grattis, skönt det gick bra! Jag tycker att det ska vara svenska namn för det passar bäst med uppfödarnamnet. Fast svårt komma på ngt, qvagga passar inte till ett enfärgat marsvin. Du får väl stava som Brasse gjorde i 5 myror: QRT
;-)

Sofie sa...

Du kan ju ge dem studentikosa namn och stava K som Q (Qurnevalen etc).

ingrid sa...

Sofie, jag älskar ditt förslag Queen Brother!

Sofie sa...

HAr de fått några namn ännu?