lördag 5 september 2009

Utställning i Örsundsbro

Idag har vi varit på en mycket trevlig utställning utanför Örsundsbro. Himla lyxigt att ha så nära! Mysig och bra lokal. Fantastiska marsvinsmänniskor som skötte köket! Jag hade matsäck med mig, men fick njuta av doften av nybakat bröd och hörde att köttfärssåsen var toppen! Dessutom bakades det äppelpaj på plats!
Hoppas vi får vara där fler gånger!
Jag skrev åt dommare B en stund på förmiddagen och åt dommare M nästan hela eftermiddagen. Skitkul och mycket lärorikt!
Kul också att få träffa marsvinen Greta och Henna igen. De hade blivit himla fina (det har de iofs alltid varit ;), men nu har de ju vuxit till sig, och båda fick CK! Sötnosar!
För egen del är jag väldigt nöjd med Gerds cert, annars gick det som förväntat mindre bra för de taniga killarna Yohannes och Nordman. Men de kommer igen! De ska bara fläska på sig lite först.

Med hem kom en ursöt liten crested de goldentjej vid namn Ixias Caribbean Sunset vars kullsyster blev champion idag, 5,5 månader gammal. Sunset (eller vad hon ska kallas...) har utan problem flyttat ihop med två tanter och verkar hur cool som helst.

Enda smolket i bägaren är ju den här eviga följetongen ringorm. Vad trött man blir...

Jag ägnade en timme vid hemkomst åt att virkonbada marsvinen som varit med, tvätta transportburarna med virkon, slänga in mina kläder i tvättmaskinen och spreja mig själv med virkon. Och nu kom jag att tänka på hundarna. Som blivit klappade av händer som hållit i marsvin. Suck! Det vore bra om alla kunde använda handsprit och virkon för att minska smittspridning. Även dommarna...

Hursomhelst så har det varit en himla bra dag!

Inga kommentarer: