söndag 30 augusti 2009

Örebro/Kumla-tripp

Så, nu har vi varit på en trevlig och förhållandevis liten utställning i Brändåsen. Mina djur var inte i bästa hull och ingen av de pälsade kom upp i några högre poäng (men fick ändå några goda ord uttalade om sig), men min skinnyjunior visade sig från sin bästa sida och fick cert och blev Bir (1/1). Nu ska de gödas till nästa helg då det är utställning i Örsundsbro! Ångrar att jag inte anmälde skinnyn dit...

Hederspris får mina hundar som skötte sig galant hela långa dagen! De låg/satt/stod snällt i sin medhavda hage trots att det var andra hundar som lät mest hela iden. Varghundar är bäst!

Vi fick bo hos min syster som bor i närheten och det var himla skönt att bara ha en kvarts bilväg till utställningslokalen och att få bli serverad brakmiddag efteråt.

Hoppas det blir fler utställningar i Brändåsen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste säga att jag var grymt imponerad av dina hundar som satt så snällt och väluppfostrat i sin lilla hage hela dagen. Hade de velat had de ju bara kunnat "stövla" iväg...;-)
/ULLIS