måndag 22 december 2008

22 december

Det är jäkligt skönt att se brunstiga honor i buren som Enso härjat i. I går var det Drutten, Ensos halvsyster som brunstade. Tack för det!

Jag trimmar vidare och ser fram emot Husdjursmässan. Hoppas bara att jag vågar mig dit när det beger sig! Jag lider av en fobi som är extra jobbig så här års, men om jag beväpnar mig med en flaska decinfektionsmedel så ska det nog gå. Lusten att ställa ut är nog större än skräcken som tur är.

Igår hade vi marsvinsintresserat besök vilket resulterade i att nästan alla grisar fick komma ut och umgås med folket. Även hundarna blev uppmärksammade, så idag har både hundar och marsvin varit lite sega.

Och jag undrar om inte Lidl ska sälja skitbillig grönkål snart. Jag hade planer på att odla egen sådan iår, men det blev inget av. Kållarver finns det dessutom gott om här så man måste täcka all kålodling väl och jag är en slarvig odlare som helst vill att allt ska sköta sig själv.

Inga kommentarer: