måndag 28 januari 2008

Senaste nytt

Nya kullen växer och frodas. Jag tycker att de är tidiga på att anamma vanlig mat (att typ stå vid burkanten och pipa när det är utfodringsdags), men så är det också den största kull som fötts här, och då kanske det är tvunget att äta vanligt utöver mammans mjölk. Färgmässigt ser alla (utom möjligtvis minsta pe hanen) riktigt bra ut, öronen verkar lovande (de har ju en mamma med toppenöron) och typen är fin på alla utom en.

Idag har jag städat ALLA burar. Pust och stånk och många svettdroppar! Men oj så otroligt skönt att det är gjort. Dessutom klippte jag klorna på alla utom Galaxy och hennes bäbisar. Jag borde få guldmedalj, visst!?

Lite kul just nu är att gulligaste Clementin blivit smärt och smal (daglig motion och nyttig men kalorifattig kost har gjort susen), så kanske äntligen att det är dags att hon kan få en kull. Hon är ju så otroligt fin och så makalöst rar att jag inte vet om jag vågar riskera att hon kanske stryker med om hon blir parad. Jag funderar vidare på det...

Inga kommentarer: