söndag 22 april 2012

Senaste tiden: en sammanfattning

Det har varit utställning två helger i rad. Förra helgen fick jag gosa in mig hos min syster med familj utanför Örebro och ställa ut i Örebro kulturhus efter att först ha varit med på årsstämman (jag blev vad till sekreterare och medlemsregistrator i riks). På utställningen gick det strålande och alla mina djur fick klistermärken! Två cert, ett ck och ett silverkort blev det, plus ett bir (crested) och ett bir-r (self!). Bis-dommaren gillade mina små grisar och en av dem blev omnämd i finalen! Dessutom uppfödargrupp 1.

Med hem från Örebro följde en ny guldhamster! "Min" uppfödare bor typ en mil från syrran, så när min älskade Alice dog på påskafton och jag hade en Örebrotripp inbokad och uppfödaren hade två leveransklara kullar på g precis då så slog jag till. Innan var jag ganska säker på att jag ville ha en i nästan samma färg som Alice (sobel), men väl på plats fick jag välja mellan sju små karameller i tre olika färger, och efter mycket om och men och hjälp av syster Astrid så blev det en liten cremehane som fick den äran. Självklart valde vi rätt! Bilder finns på facebook!

Igår var det utställning i Kallhäll, och i ras och grupp gick det inget vidare, men däremot knep lilla Onyx sitt andra silver och en BIS PET 5-placering. Zakariaz och Zumbali flyttade till varsitt nytt hem igår. Jag är så glad att de fått förmånen att få flytta till toppenhem, annars hade jag lätt behållt dem båda.

Nu ser jag fram emot utställning om en månad och att få se om de "halvdräktiga" honorna verkligen är dräktiga.

Inga kommentarer: