söndag 5 juni 2011

R.I.P GP Imargos Loretto

Här tog Loretto sitt sista andetag, tre år och en vecka gammal.

Igår somnade Loretto in i min famn efter inte mer än två timmars "sjukdom". Jobbigt nog hände det här när vi var på utställning. Han var i kanonform och hur pigg som helst när jag lämnade honom i transporten efter lite pyssel, och en halvtimme senare låg han på rygg. En sådan varm dag är ju första tanken att det är värmeslag, och han svalkades av. Efter en stund började han visa symptom på hjärnblödning, och efter det blev magen lite väl stor plus att han började dregla och lukta illa. Han ville inte svälja och han verkade ha ont plus att han under hela tiden haft mindre kramper. När det inte verkade som att det fanns något att göra mer för honom gick jag undan och satte mig med honom i famnen, så som han gillade att ligga och mysa, och efter ett par minuter dog han. Så sorgligt.
Han gillade att åka på utställningar, han gillade sin transportbur och älskade verkligen den goda maten han fick i den, så han fick avsluta sitt liv on the top.
Sov gott! Du var en riktigt speciell gris för mig.

1 kommentar:

Karin F sa...

Beklagar förlusten. K