lördag 26 februari 2011

Motgångar

Dräktiga Zazoo har under lite mer än en vecka haft lite småblödningar, men i går var det ganska mycket blod, plus att hon gått ner mer än hundra gram, så hon måste ha kastat kullen. Jag har inte hittat några "rester" i buren förutom ett par blodiga spånbitar. Nu ser hon brunstig ut så det är väl bara att inse fakta. Suck vad trist! Självklart funderar jag på om burbytet är orsaken till detta, men blödningarna hade redan pågått ett tag vid bytet, så jag tror att det som hände hade gjort det oavsett.

Tråk nummer två är att Yohannes "lite trötta" öga plötsligt slagit ut i ett präktigt fattyeye. Ingen fara för livet, men jag hade tänkt att ställa ut honom i vår, men nu blir det inget med det. Fast i maskeradklass kan han ju ställas, och det gillar han!

Nu hoppas jag att det marsvin som bor hos fodervärd får fina och friska ungar den här helgen.

Inga kommentarer: