måndag 5 juli 2010

Sch Ivrigs Gerd

Samtidigt som SM gick av stapeln var jag i Örebro där min kära syster Astrid gifte sig, men Gisela var så snäll och tog med och visade Gerd i Järbo. Så nu är min lilla sötgris Gerd champion! Superkul! Det är faktiskt min första egenuppfödda och egenägda golden som blir det. Gerds syster Greta har varit "svamp" ett tag nu, men hon är ju fint visad av familjen S.

Nu är frågan om vi ska göra ett nytt försök med att para henne med Copyright, vilket vore det ultimata om det funkade, eller om hon får hänga med till NM och att vi får leta ny hane. Jag tror stenhårt på kombon Gerd-Copy, men han har inte lyckats göra någon dräktig än, och han trivs så himla bra ihop med Carl-Johan så jag särar inte på dem i första taget. Funderar vidare...

3 kommentarer:

Karin F sa...

Grattis till din champion!!

Emma sa...

Självklart ses vi på NM!! Och grattis till finaste Gerd!
//Emma

Emma sa...

Självklart ses vi på NM!! Och grattis till finaste Gerd!
//Emma