söndag 4 januari 2009

Kista

JumJums Yohannes värmer upp inför visningen för den engelska dommaren (som för övrigt var mycket bra och informativ!)

Jag hade ju ett väldigt sjå att välja vilka som skulle följa med till Kista, men det visade sig att det inte blev så tokigt. 5 cert på 6 chanser är en utdelning jag är mer än nöjd med! Både Yohannes och Nordman fick cert av både svenska och engelska dommaren och Enso fick ett av svenska. Nordman blev dessutom Bir-R för båda och fick stå en liten stund på båda finalborden. Han var dock hal som en ål och stod inte still många sekunder den dagen, så det blir till att träna på plattan innan jakten på nästa cert kan börja. Yohannes fick jättebra kritik och han har en kropp som är hur härlig som helst! Även Enso fick bra kritik och det där certet var allt annat än väntat.
Det här var första utställningen som jag åkte på utan Alice, och det gick ju det med även om det hade varit kul om hon var med.

Efter en hel dag på mässan var jag rätt mör i både kropp och huvud, och det var faktiskt ganska skönt att jobba idag, men om jag fått välja skulle jag lätt åkt tillbaka imorgon. Om inte annat för att heja på Ivrigs Henna och Ivrigs Greta som gör debut i petclass 2,5 månader gamla.

Nu ska jag fortsätta hålla tummarna för att ingen smitta följde med hem. Det är ju lätt hänt har det visat sig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till utmärkelserna Ingrid!

Greta och Henna uppträdde utmärkt.
Greta fick 91 p och kom 2/11, Henna fick 90 p och 6/11.
Fina vitsord för båda. Båda fick röda prisrosetter för debutanter.
Dessutom vann Henna maskeradtävlingen!
Mina döttrar njöt av dagen och det gav mersmak.
Vi pratar redan om Kallhäll, då ställer vi även upp i rasklass!

Hälsningar,
Helena