fredag 7 mars 2008

Nattsudd

Pga den opererade handen har jag legat på latsidan ett tag vad det gäller burstäd, men idag tog jag mig an hälften av bostäderna, de lättaste. De lättaste är de där det bor en ensam hane (vi har 2 sådana burar) eller där det bor två eller tre pälsade honor tillsammans. Skinnysarna bajsar och kissar ju som bekant mer än andra och pojkburarna är både större och har fler inneboende än övriga burar så där får man skotta rejält. Allt sånt har Alice fixat. Hon har faktiskt inte städat en enda bur innan jag opererades och hon trodde inte att hon skulle kunna, men jösses vad snabb hon är. I fortsättningen är det hälften var som gäller!

Drygt en vecka kvar till Kallhällutställningen och de två som ska trimmas är fortfarande otrimmade. Jag är fortfarande urusel på att trimma och det blir ju inte bättre med ena handen i paket. Fast det ska nog gå ändå. I helgen ska det trimmas järnet!

Inga kommentarer: